Ugrás a fő tartalomra

Vegán diótorta

 Mára hoztam egy diótorta receptet!👇



Bármilyen alkalomra elkészíthető, akár hétköznapra is! A formán is lehet változtatni☺

A recept👀

Piskótával kezdünk! Egy 20 cm-es tortaformához:

- 100 g teljes kiőrlésű tönköly liszt

- 100g fehér liszt (nálam Királybúzaliszt)

- 100 g nádcukor

- fél csomag foszfátmentes sütőpor

- fél teáskanál szódabikarbóna

- 4 evőkanál darált dió

- bio citromhéj

- fél citrom leve

- vanília

- 200 ml víz

- 50g olíva olaj


Elkészítése:

- Előmelegítjük a sütőt 180 fokra, alsó-felső sütésre. A száraz alapanyagokat összekeverjük. A folyékonyakat is egy pohárban, majd a kettő részt is összdolgozzuk egymással. Készen is van!😊

- Beleöntjük a formába és készre sütjük. Én a villával szoktam megnézni, hogy elkészült-e.

- Ennél a tortnál (mivel 3 piskótára volt szükségem, és én nagyon ügyetlen vagyok az egyforma szeletelésben) a tésztát 3 egyenlő részre osztottam. Mindegyiket külön-külön sütöttem ki.


Krém összetevői:

- kb. 1 l növényi tej (én itthon készítem kókusz-rizs-mandula volt az alap) 

- 20 dkg növényi margarin (igen, sok kell hozzá...)

- 200 ml növényi felverhető tejszín. Én ezt a fajtát szoktam használni:

- nádcukor ízlés szerint😉 de helyettesítheted amivel szeretnéd
- 2 csomag vaníliás pudingpor+3 evőkanál liszt
- 1 teáskanál agar-agar
- 1 bio citrom héja és leve
- rum
- kb. 100 g darált dió

Elkészítése:

Feltesszük főzni a tejet. Egy külön kis edényben kikeverjük a pudingport, lisztet, agar-agart, cukrot, citromhéjat kevés vízzel. Majd folyamatos kevergetés közben hozzáadjuk a növényi tejhez a keveréket. Forrás után is főzzük pár percig, hogy a liszt is megfőljön!

Amikor elkészült az alap, akkor hozzáadjuk a vajat, diót, rumot (lehet gyerekeknek is, hiszen még forró a krém, az akohol elillan belőle). A krémet kihűtjük.

Elkészítjük a tejszínhabot, amit felverünk habbá, és kihűlt krémet hozzáadagoljuk.

Készen is van a krém! Pótoljuk a cukrot esetlegleg rumot-diót ízlésünk szerint!😊

Sőt tehetünk hozzá plusz dolgokat: mazsolát, kandírozott naracsot, citromot! Én szoktam belerakni Young Living citrom+ illóolajat is!

Cukor öntet

Ennek biztosan van valami pontosabb szakkifejezése, de én így neveztem el, nem vagyok cukrász!😆

Egy edényben összemelegítek vizet, cukrot és ebben az esetben rumot. Amikor a cukor felolvadt, akkor készen is vagyok vele. 

Ezzel öntözöm meg a torta lapokat!

Állítsuk össze a tortát:

- Egy nagy tányérra tesszük a tortaforma gyűrűt. Az aljába teszünk egy réteg piskótát. Ezt meglocsoljuk az cukros öntettel, majd rásimítunk egy adag krémet.

- jön a következő réteg: piskóta-cukros öntet-krém

- 3. réteget piskótáját csak rátesszük!

Betesszük a hűtűbe kb. 30 percre.

Mindeközben 200 ml növényi tejszínt habbá verünk és a torta tetejét megdíszítjük vele. Majd ismételten vissza mehet a hűtőbe kb. 20 percre, vagy ameddig a csokimáz elkészül.

Vízgőz felett a minimum 70% étcsokit megolasszuk és adunk hozzá egy teáskanálnyi növényi margarint.

Ez megy rá a torta tetejére.

Én egy éjszakát bent hagytam és reggel, amikor kivettem a hűtőből, akkor vontam be az oldalát darát dióval! Természetesen a torta gyűrűt előtte levettem!☺



Jó étvágyat kívánok hozzá!

Ahol még megtalálsz:

Mintaélet oldal

Mintaélet facebook oldal


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kinder Pingui torta-vegán

 Készülődtem a 4. kisfiam- Előd születésnapjára, s mivel ő még nem tudja megmondani, hogy milyen tortát szeretne, így találgattunk a többiekkel, hogy mi ízlene neki!😉 Végül a Kinder Pingui-re esett a választás, de ezt ugye miattam vegánosítani kellett... Így szimpatikus kinder pingiu torta receptjét vettem elő és el kezdtem átmódosítani, és a végeredmény csoda finom lett!!😋 Alapja  csokis piskóta, aminek nem szabad, hogy vastag legyen! Így: - 50 g tönköly teljes kiőrlés - 50 g fehér tönköly liszt - 1/4 csomag foszfátmenes sütőpor (DM) - kávéskanál szódabikarbónda -bio - 50 g nádcukor - 25g olíva olaj (nem fog kiérződni) -  pici citromlé (bio) - 1 dl víz A sütőt 180 fokra előmelegítjük, a formát kibéleljük.  Először a száraz alapanyagokat összekeverjük, ehhez adjuk a nedves összetevőket. Majd beleöntjük a formába és tűpróbáig sütjük. Kivesszük, és hagyjuk kihűllni. Addig elkészítjük a két krémes réteget- a csoki ganache és a tejszínes krémet Először a habos réteggel kezdjük! Ehhez szü

Önfejlesztő klub-saját tapasztalat

 Sziasztok! Ahogy arról már korábban írtam, részt veszek Ágota (Rosenberg N. Ágota) által vezetett Önfeljlesztő klubbjában! Pár hónap saját tapasztalátát osztom meg veled :-) Azért jelentkeztem ebbe a klubban, mert segítőként fontos számomra, hogy én is fejlődjek és ami a legfontosabb elengedjek dolgokat, amelyek történnek velem!  Amikor valaki hozzám fordul én is részese vagyok a változásának. Igaz, hogy én kívülállóként veszek részt a folyamatában, de engem is megérint. Másrészről, mivel hiper érzékeny vagyok (ezért tudok annyira gyorsan és hatékonyan rátalálni mások esetleges megoldására), így a "kinti" életben a hétköznapi történések nagyon nagy hullámokat okoznak bennem. Ez nagyon nehéz, mert sok szituációt eltúlzok, rosszul értelmezek. Már ezzel együtt tudok élni és megtanultam kezelni, de attól még bennem zajlanak a hullámok!😊 A kép forrása:http://eztnezdmeg.com/sziv-alaku-hullam/ Mivel a Young Living illóolajok a mindennapjaim része évek óta, így egyértelmű volt, hog